PITA SA SUHIM ŠLJIVAMA



Između ostaloga, na ovogodišnjem Interliberu kupila sam novu kuharicu Ane Ugarković "Nešto slatko". Prvi kolač koji sam napravila ova je pita sa suhim šljivama. Anina je na slici nekako "ljubičastija" od moje, no nema veze. Svima koji su probali, svidjela se!

Tijesto:
110 g hladnog maslaca, narezanog na kockice
50 g šećera (ja sam stavila u prahu)
1 veliki žutanjak
180 g brašna
1 žlica kiselog vrhnja
korica limuna

Nadjev:

200 g suhih šljiva bez koštica
200 ml crnog čaja
3 žlice rakije ili konjaka (ja sam uzela Maraschino)
400 ml mlijeka
200 ml slatkog vrhnja
kora limuna u trakama
1 štapić vanilije
75 g šećera
2 žutanjka
2 cijela jaja

Priprema:
Pripremite tijesto: pomiješajte brašno, limunovu koricu i šećer. Dodajte komadiće maslaca i miješajte rukama. Zatim dodajte žutanjak i vrhnje i oblikujte kuglu. Stavite je u hladnjak na dva sata. Zatim tijesto razvaljajte i njime obložite kalup. Opet ga stavite u hladnjak na pola sata i pecite na 180 stupnjeva oko 20 minuta. Polupečeno tijesto izvadite iz pećnice i ostavite da se ohladi.
Sada pripremite nadjev: skuhajte čaj, dodajte mu Maraschino i prelijte preko suhih šljiva. Ostavite tako 30 minuta, a onda ocijedite. Odvojite trećinu šljiva, nasjeckajte ih i rasporedite po polupečenom prhkom tijestu. Rastopite šećer s mlijekom, slatkim vrhnjem, ostruganim sjemenkama vanilije i korom limuna. Dobro razmutite jaja i žutanjke. Izvadite koru limuna i štapić iz mlijeka te prelijte preko jaja, miješajući. Ostatak šljiva stavite u multipraktik, dodajte malo smjese od jaja i miskajte. Pomiješajte smjesu od šljiva s ostatkom smjese od jaja, ulijte preko raskomadanih šljiva i pecite na 150 stupnjeva oko 45 minuta, dok se nadjev ne stisne (u sredini neka ostane još drhtav). Poslužite na sobnoj temperaturi!





28.11.2009. u 12:05 | 9 Komentara | Print | # | ^ | Komentari da/ne?

<< Arhiva >>