ČOKOLADNA PAVLOVA



I ja svaki mjesec na forumu Da mi je nešto slatko sudjelujem u foto-igri. Netko od nas svaki mjesec zada temu i onda fotkamo na tu temu, a pobjednička fotka, odnosno njezin autor (premda su dosada to bile samo autorice) zadaje novu temu. Ovaj je mjesec mljac zadala temu Čokoladna pavlova. Recept me odmah oduševio kao i sam kolač. Sve je išlo kako treba, no kada sam izvadila beze kore iz pećnice, one su se spustile i kolač ne izgleda onako kako bi trebao. Zašto su se spustile pojma nemam, slijepo sam se držala recepta, jedino sam umjesto žličice octa stavila punu žlicu (to je dragi zeznuo jer mi je krivo pročitao). Svejedno smo sve slistili i oduševili se kolačem i radit ću ga opet, ali bih nekako htjela znati gdje sam pogriješila pa ako netko iskusan zna na što pripaziti da se kore ne spuste, neka kaže!

Prenosim recept onako kako ga je mljac napisala, a preuzet je iz kuharice The golden book of chocolate.
sastojci:
za koru:
6 bjelanjaka (velika jaja) sobne temperature
250 g šećera
1 zličica bijelog octa
1 zličica ekstrakta vanilije
1 zličica skrobnog brasna (gustin)
4 žličice kakao praha (bez šećera)
za nadjev:
500 g smrznutog bobičastog voća
200 g džema od bobičastog voća
250 ml slatkog vrhnja (vrhnja za šlag)

priprema:
1. zagrijte pećnicu na 140 °C i obložite lim papirom za pečenje (možete papir dodatno namazati maslacem i posuti brašnom, jer se kora inače tesko odvaja s papira).
2. tucite bjelanjke mikserom dok ne postanu pjenasti, a onda postupno dodavajte sećer i miksajte dok se ne počnu stvarati glatki vrhovi. Miksanje traje malo dulje, a završava onda kada je smjesa lagano tvrda, glatka i sjajna. Ako vam ostane zrnata, znači da se sećer nije "sjedinio", tako da nastavite miksati dok ne postane glatko.
3. koristeci kuhaču ili špatulu polako umiješajte ocat i ekstrakt u istučene bjelanjke.
4. pospite kakaom u prahu i gustinom i lagano umiješajte u smjesu.
5. na papiru za pečenje formirajte 6 hrpica i žlicom oblikujte krugove na način da rubne dijelove ostavite malo višima od sredista. (u slučaju da zelite veliku pavlovu, iscrtkajte krug cca 23 cm na papiru i čitavu smjesu formirajte na isti nacin).
6. pecite toliko dugo dok vanjski dio ne postane potpuno suh, 35-45 minuta. (za veliku pavlovu nešto duže, oko sat do sat i petnaest minuta; pečena podloga bit će skroz ispucala, hrskava po rubovima i sa strane, suha na povrsini, ali ako prstima pritisnete sredinu, osjetit ćete naznake mekoće).
7. isključite pećnicu, ali beze kore ostavite u njoj (uz pritvorena vrata) dok se posve ne ohlade.
8. odmrznite voće i odstranite mu polovicu procijeđene tekućine, tu polovicu zagrijte na laganoj vatri, dodajte mu džem i pustite da malo prokipi (cca 3 minute), pa vratite odmrznutom voću. Ostavite da se ohladi na sobnu temperaturu, a onda ohladite u hladnjaku.
9. prije serviranja istucite slatko vrhnje u šlag i stavite ga na sredinu svake beze kore. Na slag prelijte bobičasto voce i servirajte odmah. (koru je najlakse prebaciti na tanjure tako da ju lagano odskližete s pek papira).

Evo, to je to! Ja sam koristila borovnice, a još sam tortice malo ukrasila čokoladom.

25.03.2010. u 10:13 | 15 Komentara | Print | # | ^ | Komentari da/ne?